Jak skonfigurować Platinum SEO Pack? – cz. 1

Jak skonfigurować Platinum SEO Pack? – cz. 1

Platinum SEO Pack jest jedną z kilku wtyczek SEO, w które powinno wyposażyć się swojego bloga zaraz po instalacji. Jej możliwości w skrócie opisałem we wpisie „Czy Platinum SEO Pack jest lepszą wtyczką niż All In One SEO Pack„. Dzisiaj chciałbym Ci przedstawić w jaki sposób skonfigurować tą wtyczkę WordPress, aby spełniała swoje zadanie jak najlepiej. Plugin posiada podobne opcje, jak All In One SEO Pack, jednak są pewne różnice, które dobrze jest wiedzieć w jaki sposób wykorzystać i jak je odpowiednio ustawić.

Platinum SEO Pack składa się z dwóch części:

  • sekcji konfiguracyjnej, znajdującej się w ustawieniach WordPress-a
  • sekcji znaczników meta uzupełnianych w każdym poście lub stronie

Konfiguracja Platinum SEO Pack – sekcja konfiguracyjna

Konfiguracja Platinum SEO Pack cz. 1

#1 – jeśli zaznaczysz tą opcję, plugin będzie automatycznie tworzył przekierowania 301 do modyfikowanych przez Ciebie linków

Jest to bardzo ważna opcja z punktu widzenia SEO, aby nie tracić ruchu z przeglądarek, jeżeli zdecydowaliśmy się zmienić linki do postów, stron, stron tagów, kategorii, itd.

Ustawienie: WŁĄCZONA

#2 – tytuł strony startowej

W tym miejscu wpisujemy tytuł strony głównej (home page). Ważne, aby znalazły się tutaj dwie lub trzy frazy kluczowe, na które się pozycjonujemy. Tytuł strony nie powinien być dłuższy niż 70 znaków.

#3 – opis strony startowej

Opis znajdujący się w znaczniku META DESCRIPTION ma wpływ na to, jak strona będzie widoczna oraz wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Twój opis powinien zawierać się pomiędzy 70 a 160 znaków. Dobrą praktyką jest umieszczanie najważniejszych słów kluczowych opisujących twoją stronę oraz umieszczenie tekstu wzywającego do akcji. Zwiększa to klikalność z wyników wyszukiwania.

Tytuł i meta description

#4 – słowa kluczowe strony startowej

Meta tag obecnie pomijany jest przez roboty Google, jednak ma pozytywny wpływ na pozycje w wyszukiwarkach takich jak onet czy netsprint. Google przestało go brać pod uwagę, ponieważ był on nadużywany przez spamerów.

#5 – opcja ta automatycznie konfiguruje kanoniczne adresy i uniemożliwia wystąpienia zduplikowanej treści (problem może wystąpić przy dużej ilości tagów i kategorii; jest to bardzo nieporządane zjawisko z punktu widzenia SEO)

Ustawienie: WŁĄCZONA

#6 – zaznaczamy, jeśli chcemy aby tytuły na blogu były automatycznie zmieniane wg ustawień z kolejnych pól

Jest to bardzo ważna opcja, dzięki której każdy nasz post, strona, strona kategorii, tagów i archiwum będzie miała swój odrębny, unikatowy tytuł. Z uwagi na pozycjonowanie, każda strona powinna mieć inny tytuł.

Ustawienie: WŁĄCZONA

Konfiguracja Platinum SEO Pack cz. 2

#7 – schemat tytułów dla postów

Domyślnie znajduje się tam wyrażenie %post_title% | %blog_title%. Oznacza to, że tytuł będzie składał się z oryginalnego tytułu posta, znaku | oraz tytułu bloga znajdującego się w ustawieniach WordPressa. Tytuł nie powinien być dłuższy niż 60 znaków (więcej i tak nie jest wyświetlane w wynikach wyszukiwania). Możemy skorzystać z następujących dostępnych zmiennych:

%blog_title% – tytuł bloga, ustawiony w sekcji USTAWIENIA -> Ogólne -> Tytuł witryny
%blog_description% – opis bloga,  ustawiony w sekcji USTAWIENIA -> Ogólne -> Opis
%post_title% – tytuł posta
%category_title% – kategorie przypisane do posta
%category% – alias dla %category_title%
%post_author_login% – login autora posta
%post_author_nicename% – nazwa autora posta
%post_author_firstname% – imię autora posta
%post_author_lastname% – nazwisko autora posta

Proponowane rozwiązania:

%post_title% | %blog_title%

%post_title% | %category_title%

#8 –  schemat tytułów dla stron

Domyślnie znajduje się tam wyrażenie %post_title% | %blog_title%. Oznacza to, że tytuł będzie składał się z oryginalnego tytułu posta, znaku | oraz tytułu bloga znajdującego się w ustawieniach WordPressa. Tytuł nie powinien być dłuższy niż 60 znaków (więcej i tak nie jest wyświetlane w wynikach wyszukiwania). Możemy skorzystać z następujących dostępnych zmiennych:

%blog_title% – tytuł bloga, ustawiony w sekcji USTAWIENIA -> Ogólne -> Tytuł witryny
%blog_description% – opis bloga,  ustawiony w sekcji USTAWIENIA -> Ogólne -> Opis
%post_title% – tytuł posta
%category_title% – kategorie przypisane do posta
%category% – alias dla %category_title%
%post_author_login% – login autora posta
%post_author_nicename% – nazwa autora posta
%post_author_firstname% – imię autora posta
%post_author_lastname% – nazwisko autora posta

Proponowane rozwiązania:

%post_title% | %blog_title%

%post_title% | %category_title%

#9 – schemat tytułów dla stron kategorii

Domyślnie znajduje się tam wyrażenie %category_title% | %blog_title%. Oznacza to, że tytuł będzie składał się z nazwy kategorii, znaku „|” oraz tytułu bloga znajdującego się w ustawieniach WordPressa. Tytuł nie powinien być dłuższy niż 60 znaków (więcej i tak nie jest wyświetlane w wynikach wyszukiwania). Możemy skorzystać z następujących dostępnych zmiennych:

%blog_title% – tytuł bloga
%blog_description% – opis bloga
%category_title% – nazwa kategorii
%category_description% – opis kategorii

Proponowane rozwiązania:

%category_title% | %blog_title%

%blog_title% | %category_title%

#10 – schemat tytułów dla stron innych taksonomii, niż tagi i kategorie (np. dostępne w szablonach Elegant Themes, czy Theme Forest)

Domyślnie znajduje się tam wyrażenie %term% | %blog_title%. Oznacza to, że tytuł będzie składał się z nazwy taksonomii, znaku „|” oraz tytułu bloga znajdującego się w ustawieniach WordPressa. Możemy skorzystać z następujących dostępnych zmiennych:

%blog_title% – tytuł bloga
%blog_description% – opis bloga
%term% – nazwa taksonomii

Proponowane rozwiązania:

%term% | %blog_title%

%blog_title% | %term%

#11 – schemat tytułów dla stron archiwum

Domyślnie znajduje się tam wyrażenie %date% | %blog_title%. Oznacza to, że tytuł będzie składał się z daty, znaku „|” oraz tytułu bloga znajdującego się w ustawieniach WordPressa. Możemy skorzystać z następujących dostępnych zmiennych:

%blog_title% – tytuł bloga
%blog_description% – opis bloga
%date% – data archiwum, np. 2012 lub Kwiecień 2012

Proponowane rozwiązania:

%date% | %blog_title%

Konfiguracja Platinum SEO Pack cz. 3

#12 – schemat tytułów dla stron tagów

Domyślnie znajduje się tam wyrażenie %tag% | %blog_title%. Oznacza to, że tytuł będzie składał się z nazwy tagu, znaku „|” oraz tytułu bloga znajdującego się w ustawieniach WordPressa. Możemy skorzystać z następujących dostępnych zmiennych:

%blog_title% – tytuł bloga
%blog_description% – opis bloga
%tag% – nazwa taksonomii

Proponowane rozwiązania:

%tag% | %blog_title%

%blog_title% | %tag%

#13 – schemat tytułów dla wyników wyszukiwania

Domyślnie znajduje się tam wyrażenie %search% | %blog_title%. Oznacza to, że tytuł będzie składał się z szukanego wyrażenia/frazy, znaku „|” oraz tytułu bloga znajdującego się w ustawieniach WordPressa. Możemy skorzystać z następujących dostępnych zmiennych:

%blog_title% – tytuł bloga
%blog_description% – opis bloga
%search% – poszukiwana fraza

Proponowane rozwiązania:

%search% | %blog_title%

#14 – schemat tytułów dla wyników wyszukiwania

Domyślnie znajduje się tam wyrażenie %search% | %blog_title%. Oznacza to, że tytuł będzie składał się z szukanego wyrażenia/frazy, znaku „|” oraz tytułu bloga znajdującego się w ustawieniach WordPressa. Możemy skorzystać z następujących dostępnych zmiennych:

%blog_title% – tytuł bloga
%blog_description% – opis bloga
%search% – poszukiwana fraza

Proponowane rozwiązania:

%search% | %blog_title%

#15 – tytuł dla strony z błędem 404 (brak strony)

Proponuję tylko przetłumaczyć znajdujące się tam wyrażenie: Nie odnaleziono żadnej strony dla frazy %request_words%

Dostępne zmienne:

%blog_title% – tytuł bloga
%blog_description% – opis bloga
%request_url% – docelowy adres url, jak „/adres-nie-moze-zostac-odnaleziony/”
%request_words% – poszukiwna strona/fraza, która nie mogła zostać odnaleziona

#16 – tytuł dla kolejnych numerowanych stron

Proponuję tylko przetłumaczyć znajdujące się tam wyrażenie: – Strona %page%

Konfiguracja Platinum SEO Pack cz. 4

#17 – opcja odpowiedzialna za dodawanie nazw kategorii, do znacznika META Keywords. Warto zaznaczyć, ponieważ dzięki temu nasze posty są jeszcze lepiej opisane.

Ustawienie: WŁĄCZONA

#18 – opcja pozwala dodać znacznik noindex dla robotów wyszukiwarek do stron kategorii. Dzięki temu, nie będą indeksowane strony kategorii. Uważam, że odpowiednio stworzone kategorie mogą znacząco zwiększyć ilość odwiedzin na blogu, dlatego powinno się odznaczyć tą opcję.

Ustawienie: WYŁĄCZONA

#19 –  opcja pozwala dodać znacznik noindex dla robotów wyszukiwarek do stron archiwum. Dzięki temu, nie będą indeksowane strony archiwum. Ponieważ archiwum jest z reguły powieloną treścią kategorii, warto zaznaczyć tą opcję.

Ustawienie: WŁĄCZONA

#20 – opcja pozwala dodać automatycznie wybrane tagi do znacznika META keywords do każdego wpisu.

Ustawienie: WŁĄCZONA

#21 –  opcja pozwala dodać znacznik noindex dla robotów wyszukiwarek do stron tagów. Dzięki temu, nie będą indeksowane strony tagów.  Uważam, że odpowiednio stworzone tagi mogą znacząco zwiększyć ilość odwiedzin na blogu, dlatego powinno się odznaczyć tą opcję.

Ustawienie: WYŁĄCZONA

#22 –  opcja pozwala dodać znacznik noindex dla robotów wyszukiwarek do stron z komentarzami. Zdania są bardzo podzielone, czy komentarze na blogu wpływają na SEO, czy nie. Jakby nie patrzeć, to też treść, która jest widoczna w sieci. Z drugiej strony przy bardzo dużej ilości komentarzy tworzone będą kolejne strony różniące się tylko częściową treścią (komentarzami). Ciągle testuję to rozwiązanie, może za jakiś czas będę miał konkretną odpowiedź co wybrać.

Ustawienie: WYŁĄCZONA

#23 –  opcja pozwala dodać znacznik noindex dla robotów wyszukiwarek do kanału RSS z komentarzami.

Ustawienie: WYŁĄCZONA

#24 –  opcja pozwala dodać znacznik noindex dla robotów wyszukiwarek do kanału RSS.

Ustawienie: WYŁĄCZONA

Konfiguracja Platinum SEO Pack cz. 5

#25 –  opcja pozwala dodać znacznik noindex do wyników wyszukiwania na stronie.

Ustawienie: WŁĄCZONA

#26 –  opcja pozwala dodać znacznik noindex dla podstron.

Ustawienie: WYŁĄCZONA

#27 –  opcja pozwala dodać znacznik noindex dla stron z wpisami/artykułami/postami autorów.

Ustawienie: WŁĄCZONA

#28 –  opcja pozwala dodać znacznik META noodp. Jeśli dodamy ten znacznik na swoim blogu, roboty wyszukiwarek nie będą automatycznie generowały tytułów stron oraz opisu description na podstawie wpisu w katalogu DMOZ. Jeżeli piszesz poprawnie artykuły pod wyszukiwarki, lepiej dodać ten znacznik.

Ustawienie: WŁĄCZONA

#29 –  opcja pozwala dodać znacznik META noydir. Jest to odpowiednik noodp dla wyszukiwarki Yahoo!

Ustawienie: WŁĄCZONA

Więcej na temat znaczników NOODP oraz NOYDIR możesz przeczytać na blogu SEO Boy.

#30 –  opcja pozwala dodać na stronach do linków Kategorii  atrybut nofollow

Ustawienie: WYŁĄCZONA

#31 –  opcja pozwala dodać w postach do linków Kategorii atrybut nofollow

Ustawienie: WYŁĄCZONA

#32 –  opcja pozwala dodać na stronach do linków Archiwum atrybut nofollow

Ustawienie: WŁĄCZONA

Konfiguracja Platinum SEO Pack cz. 5

#33 –  opcja pozwala dodać w postach do linków Archiwum atrybut nofollow

Ustawienie: WYŁĄCZONA

#34 –  GENIALNA opcja dodająca atrybut nofollow do wszystkich linków wychodzących znajdujących się na stronie głównej oraz stronach: kategorii, tagów, autorów i wyników wyszukiwania.

Ustawienie: WŁĄCZONA

#35 –  opcja dodająca atrybut nofollow do linków logowania i rejestracji na Twoim blogu.

Ustawienie: WŁĄCZONA

#36 –  opcja dodająca atrybut nofollow do linków na stronach tagów.

Ustawienie: WYŁĄCZONA

#37 –  opcja odpowiada za automatyczne generowanie opisu META DESCRIPTION. Ponieważ powinno się wypełniać samemu ten znacznik odpowiednim opisem ze słowami kluczowymi, na które pozycjonujemy dany wpis i pod które jest on zoptymalizowany, dlatego tą opcję można pozostawić wyłączoną. Natomiast jeśli nie uzupełniasz tego opisu, po zaznaczeniu Platinum SEO Pack będzie automatycznie generował opis META DESCRIPTION.

Ustawienie: wg uznania

#38 –  opcja ta pozwala dodać dodatkowe wpisy do nagłówka stron postów, np. dodatkowe arkusze stylów, skrypt javascript wykorzystywane wyłącznie w postach, itd.

#39 –  opcja ta pozwala dodać dodatkowe wpisy do nagłówka stron.

#40 –  opcja ta pozwala dodać dodatkowe wpisy do nagłówka strony głównej.

#41 –  opcja ta pozwala włączyć dziennik zdarzeń (platinum_seo_pack.log) w katalogu wtyczki. Dzięki temu rejestrowane będą np. błędy wtyczki. Aby ta opcja działała, katalog wtyczki musi posiadać uprawnienia do zapisu.

Ustawienie: wg uznania

W drugiej części tego poradnika opiszę opcje dostępne w sekcji konfiguracyjnej postów i stron. Odpowiednia konfiguracja tych parametrów wpływa w bardzo dużym stopniu na pozycję Twojego bloga w wynikach wyszukiwania. Dziękuję Ci za chwilę spędzoną na czytaniu tego tutorialu i zapraszam już jutro na drugą część.

6 Komentarze
  1. Witam,
    bardzo dziękuję za instrukcje. Mam jednak pytanie – przy konfiguracji Post Tittle Format używamy tytułu postu i witryny. Jest wielce prawdopodobne, że ilość znaków po połączeniu dwóch tytułów przekroczy 70 znaków. Czy to źle? Czy należy coś z tym zrobić – np. zrezygnować z nazwy witryny?
    dzięki za info

    • Tytuł w głównej mierze powinien dobrze opisywać każdą ze stron. Popularne jest dodawanie do każdego tytułu nazwy strony, marki, imienia i nazwiska. Jeśli jest tylko miejsce, to oczywiście polecam. Natomiast jeśli Twoje tytuły są za długie, rozważyłbym dwie kwestie:
      1. Skrócenie tytułu użytego w Platinum SEO Pack (może się różnić od tego, który jest widoczny bezpośrednio we wpisie).
      2. Zrezygnowanie z nazwy witryny.
      Piotr Skrzypczak ostatnio opublikował…WordPress Backup to Dropbox – automatyczna kopia blogaMy Profile

      • hmmm, tytuł posta ma mniej niż 70 znaków, tytuł witryny, również. Połączone na pewno więcej. Czy google widzi tytuł połączony prze Platinum Seo, czy może osobno. Jak osobno, to niechętniej rezygnowałbym z nazwy witryny

  2. Zdecydowanie dużo lepsza wtyczka od All in seo pack. Polecam i zapraszam na bloga 😉

    • Dzięki za komentarz, z którym się w 100% zgadzam. Platinum SEO Pack jest tak samo prosta w konfiguracji, jak All In One SEO Pack, natomiast dzięki kilku dodatkowym funkcjonalnościom optymalizuje zdecydowanie lepiej strony.
      W wolnej chwili z pewnością Cię odwiedzę 🙂

Dodaj komentarz


CommentLuv badge
Share This
Przeczytaj poprzedni wpis:
komentarze_wordpress_facebook
Komentarze Facebook WordPress

Komentarze Facebook Wordpress stały się bardzo popularne i możesz je spotkać na wielu stronach, blogach, czy nawet dużych portalach informacyjnych....

Zamknij